Peranan Pembinaan Kemitraan Usaha Terhadap Peningkatan Produktivitas Perusahaan Industri Kecil di Bandar Lampung
DOI:
https://doi.org/10.25181/prosemnas.v0i0.731Abstract
The purpose of this study is to determine the influence of business partnership coaching on increasing productivity of small industry companies and other factors that affect productivity. The method used in this research is survey method and kuisoner with linear regression analysis using SPSS. Based on the results of this study it can be concluded as follows: (1) based on simple linear regression analysis that has been done then obtained equation Y = 3,619 + 0,402X which can be interpreted as follows: (a) result of hypothesis calculation show that business coaching have titung equal to 5,382 > Ttable of 2.348 then decision H0 rejected and H1 accepted. (2) the amount of influence of business development on the increase of business productivity can be known the value of coefficient of 0.467 or statistically 46.7% increase in business productivity is influenced by business coaching while the remaining 53.3% is influenced by factors other than business coaching. Key words: partnership, productivityDownloads
References
A.F, Muchtar.2010. Strategi Memenangkan Persaingan Usaha Dengan Menyusun Business Plan, Gramedia Pustaka Utama, Jakarta.
Arsyad, Lincolin. 2014. Ekonomika Industri : Struktur, Prilaku, dan Kinerja, UPP STIM, Yogyakarta.
Arikunto, Suharsimi. 2013. Prosedur Penelitian: Suatu Pendekatan Praktek. Jakarta: Rineka Cipta
Astuti, Pipin Yanuari.2013. Peranan Koperasi Mitra Mandiri Dalam Meningkatkan Produktivitas Sektor Pertanian di Kecamatan Mojolaban Kabupaten Sukoharjo, Makalah, Fakultas Pendidikan Ekonomi, Universitas Brawijaya, Malang.
Ghozali, Imam. 2005. Metode Penelitian Bisnis, Bagian Penerbitan FE-UNDIP, Semarang.
Lembasi.2010. Efektivitas Kemitraan Usaha dan Hubungannya Dengan Peningkatan Produktivitas Perusahaan Industri Kecil, Makalah, Jurusan Ilmu Ekonomi, UNILA.Lampung.
Martono, Nanang. 2012. Metode Penelitian Kuantitatif : Analisis Isi dan Data Sekunder, Rajawali Pers, Jakarta.
Prahesti, Mia Retno. 2014. Analisis Kebijakan Pemerintah Daerah Dalam Memberdayakan Usaha Kecil Menengah, Makalah, Ilmu Ekonomi, Universitas Brawijaya, Malang.
Santoso, Singgih. 2014. Panduan Lengkap SPSS Versi 20, Gramedia Pustaka Utama, Jakarta.
Sugiyono. 2010. Metode Penelitian Manajemen, CV Alfabeta, Bandung.
Suhendi, S.SoS., M.M. 2014. Pengantar Bisnis, CV. Alfabeta, Bandung.
Rihi, dkk.2014. Pengaruh Kemitraan dengan PT Indofood Fritolay Makmur (PT IFM) terhadap Efisiensi Petani Kentang di Kecamatan Pangalengan Kabupaten Bandung Provinsi Jawa Barat.Jurnal Aplikasi Manajemen. Vol 12, No 2 (2014)
Rahman, Zainuddin.2011. Strategi Pemberdayaan Usaha Mikro dan Kecil melalui Pelatihan dan Kemitraan (Studi pada Industri Meubel di Sulawesi Selatan). Jurnal Aplikasi Manajemen. Vol 9, No 2 (2011)
Zakiyah Zahara. 2011. Penerapan Relationship Marketing dalam Membangun Hubungan Kemitraan antara Nasabah dan Bank Syari’ah. Jurnal Aplikasi Manajemen. Vol 9, No 2 (2011)
Siswoyo, Banu dkk.2011.Survey Partisipasi (Kemitraan) Dunia Usaha (Korporasi) dalam Rangka Menunjang Pembiayaan Pembangunan Daerah Jawa Timur.Jurnal Aplikasi Manajemen. Vol 8, No 4 (2010)