Analisis Kelayakan Pasar Tahu Produksi Polinela
DOI:
https://doi.org/10.25181/esai.v1i1.1364Abstract
This research was due to know which Polinela tofu production was feasible in marketing aspect or not. The marketing aspect describes market condition including the potential market, market segmentation, marketing target and market opportunity. The analysis approached by quantitative and qualitative descriptive methode. Based on the marketing analysis, Polinela tofu was feasible at potensial market, marketing target, and market segmented. Kata Kunci:  kelayakan pasar, potensi pasar, sasaran, dan segmentasi pasar.Downloads
References
Aruman, Hanny. Memperluas Merk. Kapital. Vol. III, No. 64. 15—30 September 2004.
Atmodjo, A. Rinto Dewi. 2005. Membangun Service Quality untuk Mencapai Service Quality di Industri Hospitality. Jurnal Eksis. Politeknik Negeri Samarinda. Vol.1, No. 2, Agustus 2004. hal 41—125
Hidayat, Taufik. Kiat Menaklukan Pasar. Majalah Ekonomi Swasembada. No. 16/XXI/4--17 Agustus 2005. hal 26—27
Kotler, Philip. 1997. Manajemen Pemasaran. Analisis, Perencanaan, Implementasi, dan Kontrol. Prenhallindo. Jakarta. 330 hlm.
Poeradisastra, Teguh. Ayo, Terus Membangun Merk. Majalah Ekonomi Swasembada. No. 15/XXI/21 Juli—3 Agustus 2005. hal 28—29
Primkopti Kota Bandar Lampung. 2006. Perkembangan Industri Rumahtangga Tahu Kota Bandar Lampung
Sullivan, John D. Membangun Tat Laksana Pemerintahan dan Reformasi Pasar Yang Demokratis. Jurnal Refornasi Ekonomi. Lspeu Indonesia. Vol 5, No. 1 Januari—Juni 2004
Umar, Husein. 2005. Studi Kelayakan Bisnis. Edisi 3. PT Gramedia Pustaka Utama. Jakarta 488 hlm.